|
Pedagog
Pedagog szkolny
Pedagog to nie rzemieślnik
Pedagog to twórca
Pedagog to nie kuglarz
Pedagog to artysta
Twórca nigdy nie powiela sposobów działania
Twórca nigdy nie otwiera tym samym kluczem różnych osobowości
Ani tym bardziej nie czyni tego wytrychem
Twórca stara się odejść od utartych schematów.
M.Śnieżyński
Funkcję pedagoga szkolnego w Zespole Szkół Budowlanych pełni
mgr Beata Janiec
pedagog, specjalista ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej, terapeuta zajęciowy, nauczyciel przedmiotu wychowanie do życia w rodzinie, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej
Godziny pracy:
Poniedziałek 8.00 – 13.00 oraz 13.15 – 14.15 – zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
Wtorek 8.00 – 12.00
Środa 8.00 – 12.00
Czwartek 8.00 – 12.00
Piątek 8.00 – 11.00
Istnieje możliwość spotkania w innych godzinach po wcześniejszym ustaleniu terminu i godziny z pedagogiem tel.757328378
Zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:
– Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny.
– Nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem.
– Masz problemy osobiste i nie potrafisz sobie z nimi poradzić.
– Nie radzisz sobie z nauką.
– Zmagasz się z problemami rodzinnymi.
– Znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.
– Masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać.
– Byłeś ofiarą lub świadkiem przemocy.
– Chcesz walczyć z nałogiem (papierosy, alkohol, narkotyki).
– Jesteś uczniem z dysleksją, chorobą przewlekłą, niepełnosprawnością, ADHD itp.
– Chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem.
– Czujesz potrzebę porozmawiania.
– Chciałbyś pomóc innym, nie wiesz w jaki sposób.
– Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.
Przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam/sama nie potrafisz sobie poradzić.
Pedagog:
– Wysłucha Cię życzliwie i z uwagą.
– Zapewni dyskrecję i anonimowość.
– Pomoże znaleźć wyjście z trudnej sytuacji.
Drogi Rodzicu!
Zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:
– Niepokoi Cię zachowanie dziecka.
– Chcesz porozmawiać o dziecku i Twoich relacjach z nim.
– Masz pytanie dotyczące wyników w nauce dziecka i jego funkcjonowania w szkole.
– Potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania.
– Masz pytania i nie wiesz do kogo się z nimi zwrócić.
– Szukasz pomocy w trudnych sytuacjach życiowych.
Obowiązki pedagoga szkolnego:
– udzielanie porad uczniom, rodzicom, nauczycielom ułatwiających rozwiązywanie problemów wychowawczych i edukacyjnych;
– opieka psychologiczno-pedagogiczna - rozwiązywanie problemów uczniowskich na bieżąco, udzielanie wsparcia i pomocy, udzielanie uczniom pomocy w eliminowaniu napięć psychicznych nawarstwiających się na tle niepowodzeń szkolnych lub uwarunkowanych trudną sytuacją rodzinną, czy w grupie rówieśniczej wspieranie rodziców w procesie wychowania;
– troska o realizację obowiązku szkolnego i obowiązku nauki uczniów;
– rozpoznawanie potrzeb, możliwości, trudności, niepowodzeń uczniów jak również ich zainteresowań i szczególnych uzdolnień;
– nawiązanie współpracy z Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną w zakresie konsultacji metod i form pomocy udzielanej uczniom oraz w zakresie specjalistycznej diagnozy w indywidualnych przypadkach;
– współpraca z dyrekcją szkoły, nauczycielami, rodzicami, Poradnią Psychologiczno –Pedagogiczną w rozwiązywaniu pojawiających się problemów opiekuńczo – wychowawczych;
– współpraca z placówkami wspomagającymi pracę wychowawczą (PPP, PCK, PCPR, MOPS, GOPS, Sąd, Policja, Straż Miejska, Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna ,Bursa Szkolna, Stowarzyszenia i Organizacje);
– podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
– udzielanie – na wniosek wychowawców, nauczycieli, rodziców, ucznia i innych osób uprawnionych indywidualnej pomocy uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych i możliwościach psychofizycznych;
– przygotowywanie wniosków do sądu w sprawach uczniów z rodzin zaniedbanych środowiskowo i zagrożonych patologią;
– propagowanie wśród uczniów zdrowego stylu życia oraz profilaktyki uzależnień;
– zwracanie uwagi na przestrzeganie Konwencji Praw Dziecka i regulaminów obowiązujących w szkole;
– pomoc wychowawcom klas w rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowaniu przyczyn niepowodzeń szkolnych i trudności wychowawczych poprzez obserwację zachowania pojedynczych uczniów i klasy, rozmowy indywidualne i uczestnictwo w godzinach wychowawczych oraz innych spotkaniach z klasą, analizowanie wyników nauczania i ocen zachowania, rozmowy z rodzicami (opiekunami prawnymi), wywiady środowiskowe, udział w wywiadówkach i radach pedagogicznych, porady wychowawcze, prowadzenie lub organizowanie prelekcji i dyskusji na tematy ważne i interesujące młodzież;
– określenie form i sposobów udzielania pomocy uczniom, w tym poprzez wydawanie zaleceń dotyczących stymulowania rozwoju lub pokonywania przez uczniów trudności rozwojowych, wyrównywania braków i luk w nauce;
– zorganizowanie zajęć kompensacyjno-korekcyjnych dla dzieci wymagających takiej pomocy;
– działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej poprzez informowanie rodziców i uczniów o możliwościach i procedurze uzyskania zasiłków, stypendiów i innych form pomocy materialnej, organizowanie akcji charytatywnych pomocowych na terenie szkoły oraz współdziałanie z instytucjami i organizacjami pozaszkolnymi udzielającymi wsparcia materialnego;
– współpraca z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi i innymi poradniami specjalistycznymi w zakresie konsultacji metod i form pomocy udzielanej uczniom oraz w zakresie specjalistycznej diagnozy w indywidualnych przypadkach;
– prowadzenie dokumentacji, tj. dziennika pedagoga oraz teczek uczniów objętych w szkole pomocą psychologiczno-pedagogiczną, wykazów opinii i orzeczeń uczniów, wykazów uczniów wynikających z diagnozy pedagogicznej i innej;
– doskonalenie swoich kwalifikacji, poszerzanie wiedzy i wzbogacanie własnego warsztatu pracy poprzez uczestnictwo w różnych formach doskonalenia i samokształcenia.
|
|