|
Projekty realizowane w szkole
Zespół Szkół Budowlanych w Bolesławcu uczestniczy w Projekcie
„Modernizacja centrów kształcenia zawodowego na Dolnym Śląsku”
nr RPDS.07.02.00-02-015/09 realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2007-2013, Priorytetu 7: „Rozbudowa i modernizacja infrastruktury edukacyjnej na Dolnym Śląsku”, Działania nr 7.2 „Rozwój infrastruktury placówek edukacyjnych”
Dzięki projektowi Zespół Szkół Budowlanych w Bolesławcu posiada najnowocześniejszy sprzęt dydaktyczny w grupach zawodów branży budowlanej, w których uczymy. Szkoła wyposażona jest w doskonały sprzęt, który pozwoli naszym uczniom stać się fachowcami w pożądanym na rynku pracy kierunku kształcenia.
Ten sukces edukacyjny jest możliwy dzięki zaangażowaniu środków z Unii Europejskiej oraz pracy specjalistów z Urzędu Marszałkowskiego, Starostwa Powiatowego w Bolesławcu i nauczycieli naszej szkoły, którzy będą na tym sprzęcie uczyć.
Wartość całego sprzętu to ponad 67 mln zł, zaś sprzęt dostarczony naszym szkołom powiatowym to blisko 7,5 mln zł.
W naszej szkole będą funkcjonować takie pracownie jak:
Nazwa pracowni |
Wartość |
1.Pracownia kosztorysowania, normowania, projektowania. |
113 892,10 |
2.Pracownia działalności zawodowej przedsiębiorczości. |
17
099,38 |
3.Pracownia betoniarska. |
17
830,44 |
4.Pracownia tynkarska |
53
483,30 |
5.Pracownia zbrojarska |
52
563,61 |
6.Pracownia malarska |
70
032,15 |
7.Pracownia tapeciarska |
6
447,21 |
8.Pracownia robót podłogowych ściennych |
21
632,50 |
9.Pracownia laboratorium dla technikum budowlanego |
235 353,79 |
10.Pracownia zawodowa-technik budownictwa |
254 124,59 |
11.Pracownia zawodowa-technik geodeta |
338 022,55 |
12.Pracownia murarska |
130 861,38 |
Projekt „Modernizacja centrów kształcenia zawodowego na Dolnym Śląsku” nr RPDS.07.02.00-02-015/09 realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2007-2013, Priorytetu 7: „Rozbudowa i modernizacja infrastruktury edukacyjnej na Dolnym Śląsku”, Działania nr 7.2 „Rozwój infrastruktury placówek edukacyjnych”.
Zespół Szkół Budowlanych w lutym 2010 r. przystąpił do
Projektu Modernizacja Kształcenia Zawodowego na Dolnym Śląsku
(Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - PRIORYTET IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, DZIAŁANIE 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego).
Głównym celem Programu Dolnośląska e-Szkoła jest wsparcie szkoły na drodze do
kolejnego etapu rozwoju technologii informacyjnej w jej działaniach, poprzez
stworzenie warunków do skutecznego stosowania tej technologii przez nauczycieli
w pracy dydaktycznej oraz przez uczniów w ich kształceniu się .
Program dolnośląska e-Szkoła polega na wdrożeniu przejściu szkoły na wyższy etap
rozwoju technologii informacyjnej w edukacji, poprzez wykorzystanie nowoczesnych
rozwiązań technicznych, odpowiednie przygotowanie nauczycieli, oraz utworzenie
elektronicznej platformy uczenia się. Projekt, który wdrażany jest w naszej
szkole, przewiduje wiele innowacyjnych rozwiązań zastosowania nowoczesnych
technologii w szczególności:
-
wyposażenie w nowoczesne
rozwiązania techniczne, takie jak sieci radiowe, komputery przenośne i
systemy interaktywne, umożliwiające:
- swobodny dostęp do Internetu z każdego miejsca w szkole;
- korzystanie z komputerów nie tylko w wydzielonych miejscach i pracowniach;
- jednoczesną aktywność wszystkich uczniów podczas zajęć .
-
Przeprowadzone zostało szkolenie
nauczycieli, mające na celu przygotowanie ich do integrowania technologii
informacyjnej ze swoimi dziedzinami nauczania oraz wykorzystywania tej
technologii w klasie, podczas zajęć z uczniami oraz w codziennej pracy.
Nauczyciele będą dążyć do osiągnięcia trzeciego etapu rozwoju swoich
kompetencji stosowania technologii informacyjnej w edukacji.
-
Zmiany dostępu do technologii w
szkole (dostęp w każdym miejscu) oraz zmiany trybu pracy nauczycieli i
uczniów spowodują , że niezbędne będzie przeprowadzenie zmian organizacji
nauczania w szkole, mających na celu pełne wykorzystanie technologii
informacyjnej przez nauczycieli i uczniów.
-
Wraz z rozwojem infrastruktury
technicznej w szkole oraz zmianami w pracy nauczycieli, tworzymy
elektroniczne środowisk nauczania i uczenia się, umożliwiające pełny (z
dowolnych miejsc) dostęp do ich zasobów edukacyjnych. Jesteśmy obecnie na
etapie budowania elektronicznej platformy edukacyjne (FRONTER).
Wykorzystanie tej platformy polega na tym, aby każ y jej użytkownik miał
możliwość utworzenia i przechowywania na platformie własnych zasobów
elektronicznych, tzw. e-portfolio a także dostęp do dziennika
elektronicznego. Ponadto, platformy elektroniczne wspierać będzie ustawiczne
kształcenie się zarówno uczniów, jak i personelu szkoły, w tym głównie
nauczycieli.
Zespół Szkół Budowlanych znalazł się wśród 250 szkól dolnośląskich biorących
udział w pilotażowym programie
„Dolnośląska e-Szkoła”
„Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w polskim
systemie edukacji”
Projekt „Dolnośląska e-szkoła” jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Rozwoju Regionalnego oraz budżetu Samorządu Województwa Dolnośląskiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013
Głównym celem Programu Dolnośląska e-Szkoła jest wsparcie szkoły na drodze do
kolejnego etapu rozwoju technologii informacyjnej w jej działaniach, poprzez
stworzenie warunków do skutecznego stosowania tej technologii przez nauczycieli
w pracy dydaktycznej oraz przez uczniów w ich kształceniu się .
Program dolnośląska e-Szkoła polega na wdrożeniu przejściu szkoły na wyższy etap
rozwoju technologii informacyjnej w edukacji, poprzez wykorzystanie nowoczesnych
rozwiązań technicznych, odpowiednie przygotowanie nauczycieli, oraz utworzenie
elektronicznej platformy uczenia się. Projekt, który wdrażany jest w naszej
szkole, przewiduje wiele innowacyjnych rozwiązań zastosowania nowoczesnych
technologii w szczególności:
-
wyposażenie w nowoczesne
rozwiązania techniczne, takie jak sieci radiowe, komputery przenośne i
systemy interaktywne, umożliwiające:
- swobodny dostęp do Internetu z każdego miejsca w szkole;
- korzystanie z komputerów nie tylko w wydzielonych miejscach i pracowniach;
- jednoczesną aktywność wszystkich uczniów podczas zajęć .
-
Przeprowadzone zostało szkolenie
nauczycieli, mające na celu przygotowanie ich do integrowania technologii
informacyjnej ze swoimi dziedzinami nauczania oraz wykorzystywania tej
technologii w klasie, podczas zajęć z uczniami oraz w codziennej pracy.
Nauczyciele będą dążyć do osiągnięcia trzeciego etapu rozwoju swoich
kompetencji stosowania technologii informacyjnej w edukacji.
-
Zmiany dostępu do technologii w
szkole (dostęp w każdym miejscu) oraz zmiany trybu pracy nauczycieli i
uczniów spowodują , że niezbędne będzie przeprowadzenie zmian organizacji
nauczania w szkole, mających na celu pełne wykorzystanie technologii
informacyjnej przez nauczycieli i uczniów.
-
Wraz z rozwojem infrastruktury
technicznej w szkole oraz zmianami w pracy nauczycieli, tworzymy
elektroniczne środowisk nauczania i uczenia się, umożliwiające pełny (z
dowolnych miejsc) dostęp do ich zasobów edukacyjnych. Jesteśmy obecnie na
etapie budowania elektronicznej platformy edukacyjne (FRONTER).
Wykorzystanie tej platformy polega na tym, aby każ y jej użytkownik miał
możliwość utworzenia i przechowywania na platformie własnych zasobów
elektronicznych, tzw. e-portfolio a także dostęp do dziennika
elektronicznego. Ponadto, platformy elektroniczne wspierać będzie ustawiczne
kształcenie się zarówno uczniów, jak i personelu szkoły, w tym głównie
nauczycieli.
|
|